دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ 16 September 2024
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۷۵۸۰۱

قالیباف: حتماً بخشی از مشکلات به‌خاطر تحریم‌هاست

قالیباف: حتماً بخشی از مشکلات به‌خاطر تحریم‌هاست
محمد باقر قالیباف در نیزگرد اقتصادی از برنامه‌های خود در حوزه اقتصاد گفت و با دفاع از عملکرد مجلس یازدهم نسبت به تبیین برنامه‌های خود اقدام کرد.

 محمد باقر قالیباف در این نشست به همراه سید امیر سیاح، رییس کنونی مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور حضور یافت و مجید شاکری، فارغ‌التحصیل دانشگاه خوارزمی نیز همراه وی بود.

 محمدباقر قالیباف در این برنامه گفت: با وجودی که بحث ها انتقادی است اما یادمان نرود که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی افتخارات بزرگی آفریده و در حوزه مسائل گفتمانی، قدرت نظامی و نرم و مردم سالاری دینی و کشوری مستقل هستیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دهه گذشته رشد اقتصادی کمتر از یک درصد و رشد نقدینگی ۲۶ درصد شد این بدان معناست که دخل و خرج خانواده ایرانی به هم نمی‌خورد و نمی‌تواند نیازهای ضروری را تامین کنند به خصوصی برای کسانی که درآمد ثابت دارند. نتیجه آن می‌شود که آن‌ها خدمات جانبی‌شان مثل سلامت، معیشت و آموزش و اوقات فراغت را از دست می‌دهند.

قالیباف بیان کرد: با این وضعیت در پارس جنوبی با افت فشار مواجه هستیم به طوری  در سال ۱۴۲۰ در پارس جنوبی دیگر دسترسی کامل و استخراج نداریم و چند سال آینده ظرفیت به نصف می رسد؛ در نتیجه باید بیش از ۳۱ میلیارد دلار برای واردات گاز بدهیم تا وضعیت فعلی را حفظ کرد.

 رییس دولت نباید ایده‌ها را تمرین کند

وی که در انتخابات سال 1396به نفع شهید رییسی از رقابت کناره‌گیری کرد، افزود: دیگر نمی‌توان آزمون و خطا کرد. مدیریت قوی اساس کار است و رییس دولت نباید ایده ها را تمرین کند و کارنامه و تجربه کامل نداشته و آگاه نباشد و اقتدار لازم و تصمیم گیری در شرایط سخت نداشته باشد.

قالیباف تاکید کرد: رییس دولت باید بگوید در برنامه هفتم بگوید چه چیزی روی زمین و سفره مردم دارد و وضعیت زیرساخت و پیشرفت و تولید چه می‌شود و چه آثاری در سفره مردم دارد همچنین باید اصلاحات اقتصادی داشت که بخشی از آن ریشه در مسایل داخلی و بخشی خارجی دارد البته که بخشی به فشار  تحریم های اقتصادی برمی گردد اما بخشی از اشکال به خاطر عملکرد ها و بی تدبیری و بی عرضگی ها دارد که باعث فساد و  حیف شدن سرمایه‌ها می شود.

وی ادامه داد: اگر نتوان با روش و ابزار مشخص و مدیریت قوی به راه حل درست رسید یعنی فرصت را از دست دهیم و این ظلم به مجموعه است.

قالیباف تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مهار تورم و رشد اقتصادی را انجام داد. در مهار تورم دو موضوع مهم کسری بودجه و ناترازی بانکی داریم که باید چاره اندیشی شود.

وی افزود: قانون دائم بانک مرکزی و برنامه هفتم آماده هستند تا در حوزه کسری بودجه و ناترازی که در مهار تورم کارساز هستند عملی شوند، اما همه اینها یک کاغذی بیش نیستند و نیاز به یک مدیر قوی دارد. ما بعد از ۵۰ سال موضوع قانون دائمی بانک مرکزی را تغییر دادیم.

منبع:خبرآنلاین

 

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

گزارش نبض بورس از فعالیت امردادماه بانک پاسارگاد

ممنوعیت خرید نان با کارت بانکی واقعیت دارد؟

پزشکیان در نشست خبری: قرار شد وزارت کشور آئین‌نامه‌هایی درباره گشت ارشاد تنظیم کند

رئیس جمهور: دادستانی گفته بود گشت ارشاد دیگر برخورد نکند / درحال بازگرداندن اتباع غیرقانونی به صورت محترمانه هستیم

پزشکیان درباره رفع حصر: مشکل آقای کروبی حل شده / برای آن یکی هم داریم کار می‌کنیم

خودکشی زن جوان در یکی از ایستگاه‌های متروی تهران

مومن نسب، صاحب ایده «اعدام VPN فروش‌ها»:استارلینک حربه دشمن برای به چالش کشیدن فضای مجازی ایران است

رئیس جمهور: ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستم، ولی حاضر نیستیم به ما زور بگویند

نشست خبری وزیران خارجه روسیه و مصر؛ عبدالعاطی: ۷ دهه رنج تمام شود/ لاوروف: آمریکاییها مانع آتش‌بس هستند

اژه‌ای: در بعضی «ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی» که در کشور وجود دارد همه مسئول هستیم

پلیس راهور: افزایش ۳۲ درصد ترافیک در هفته اول مهر ماه

محسن برهانی به مرخصی آمد

ویدیو؛ رئیس‌جمهور: می‌دانید من را به‌ خاطر عدم التزام به اسلام رد کرده بودند؟!

از مصرف سیگار و تنباکو چقدر پول به خزانه واریز می‌شود؟

پیشنهاد سردبیر
زندگی